Erasmus+ Maďarsko - první týden v Budapešti Novinky

Naše cesta na Erasmus+ do Budapešti začala již ve vlaku – rychle nasednout na dřívější vlak, neboť polský spoj má 30 minut zpoždění a v Břeclavi máme jen 10 minut na přestup. Vše jsme zvládly a jsme v Budapešti.

Ubytovaly jsme se a hurá na první společnou večeři – vypily jsme hektolitry vody, jak ostrá byla omáčka :-)

V úterý vyrazila každá skupinka s přiděleným doprovodem poprvé na svá pracoviště. Proběhlo první seznámení s personálem, klienty a s pracoviš­těm. Po návratu z práce nás čekal trip po Budapešti, který si pro nás připravila paní učitelka – Budínský hrad, Rybářská bašta, atd. To abychom se prý nenudily.

Ve středu opět do práce a odpoledne směr parlament, Little Princes, nábřeží Dunaje. Na večeři jsme si daly langoše – kdo by odolal. Už si začínáme zvykat – ráno do práce a odpoledne Central Market Hall, historickým metrem na náměstí Hrdinů. Večeři připravujeme na apartmánu – podávají se palačinky a chleba ve vajíčku.

V pátek vyrážíme na odbornou exkurzi na místní záchrannou službu a muzeum její historie. Odpoledne se někteří z nás jdou plavit po Dunaji a vychutnávají si nádherný výhled se západem slunce.

V sobotu máme připravený výlet do Tropicaria, kde je k vidění spousta exotických zvířat. Ani večer se nenudíme a jdeme shlédnout ohňostroj na břehu Dunaje a nasvícený parlament.

V neděli ráno všichni společně odjíždíme vlakem k jezeru Balaton. Bohužel nám nepřeje počasí, a tak na koupání musíme zapomenout.

První týden byl pro nás hodně náročný, ale zároveň z nás udělal super partu. Těšíme se na další týdny strávené na Erasmu+ zde v Budapešti. Věříme, že se zdokonalíme v angličtině a nasbíráme další zkušenosti.